сряда, 11 май 2011 г.

Бърз, сочен и пухкав кекс

puhkav_keks2.jpg

Продукти:

- 4 яйца
- 1 1/3 ч. ч. захар
- 1 ванилия
- 2 ч. ч. брашно
- 1 пакетче бакпулвер
- 1 ч. ч. газирана напитка (при мен беше лимонада)
- 2/3 ч. ч. олио

Приготвяне:

Започваме да смесваме продуктите по реда на записването им: Яйцата разбиваме хубаво на пяна със захарта и ванилията. Пресяваме брашното с бакпулвера и го прибавяме на 3-4 пъти. След това изсипваме газираната напитка, а най-накрая мазнината. При последните две съставки вече може да бъркаме с шпатулата, за да остане пухкаво тестото. Правоъгълна форма за кекс (или друга, с която разполагате) се намазнява и поръсва с брашно. Изсипва се кексовата смес и се пече в предварително загрята на 200 градуса фурна. Проверявайте с дървено шишче за готовността му. При мен беше готов след 45 минути.
По желание може да го направите двуцветен (както е при мен). Тогава отделете малко от тестото, добавете му една супена лъжица какао, по желание малко канела и го нашарете според фантазията си. Отгоре поръсих кекса с филирани бадеми. Преди сервиране може да се наръси с пудра захар или да му се приготви шоколадова глазура. Кексът е много пухкав и сочен.

Забележка: Аз пекох кекса в стъклена правоъгълна форма с дължина 28 см, която явно в моя случай беше малка, защото се надигна доста при разпукването в средата.

puhkav_keks1.jpg

puhkav_keks3.jpg

2 коментара:

  1. Moni,този кекс вече е в списъка :)Много е красив..,предполагам и толкова вкусен.

    ОтговорИзтриване
  2. Супер бърз,лесен и невероятно вкусен кекс!Аз само намалих леко количеството на мазнината в него и все пак се получи неверотно! :)

    ОтговорИзтриване