вторник, 10 май 2011 г.

Бърз сладкиш със сини сливи

sladki6_sini_slivi.jpg

Продукти:
* Чашата, която използвах, е с вместимост 240 г.

- 3 яйца
- 1 чаша захар
- 1 чаша брашно
- 1 ч. л. бакпулвер
- сини сливи (според съда, в който ще печете)

Аз добавих от мен едно пакетче ванилена захар с аромат на лимон,
подарък от Гърция.

Приготвяне:

Бях запомнила, че в оригиналната рецепта всичко се бъркаше набързо на ръка. Но в нашето забързано ежедневие, разглезени от безброй улесняващи ни домакински уреди, признавам без бой, че лично аз използвах миксер.

И така:
Яйцата се разбъркват със захарта. Добавяме ванилената захар и пак бъркаме. Пресятото брашно заедно с бакпулвера се изсипва постепенно към яйчената смес до пълното й хомогенизиране. Получава се сравнително гъсто тесто.
Формата (при мен 20 х 20 см, но може и кръгла) се намазва с масло и се посипва с галета. Сливите се нарязват на половинки (ако за нареждането ви е по-удобно - може и на четвъртинки) и с тях се покрива изцяло дъното на формата. (Има и вариант да
се нарежат на по-дребно и да се забъркат в тестото.) След това върху плодовете се изсипва тестото. Сладкишът се пече на предварително загрята на 180 градуса фурна за 40-45 минути. При поднасяне се поръсва с пудра захар (аз поръсих и канела, защото мисля, че подхожда на сливите.)

* След изпичането горният слой става хрупкав, следва слой с консистенцията на кекс и всичко завършва с леко киселия вкус на сините сливи.

Източник: Интернет

Няма коментари:

Публикуване на коментар